سیستم دوربین مداربسته آنالوگ

دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۰۴:۱۶ ق.ظ
منبع خبری : 101kala.blog.ir

کلمات کلیدی : دوربین مدار بسته - دوربین مدار بسته ضد ضربه - دوربین مدار بسته WDR - دوربین مدار بسته دید در شب (IR) - دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP)


سیستم های دوربین مداربسته آنالوگ (کامل) جزو سیستم های سنتی دوربین مداربسته می باشد که به لحاظ تولید سیستم های دیجیتالی و مجهز تر این سیستم رو به فراموشی می باشد. ولی به منظور آشنایی شما با این سیستم اطلاعات اولیه ای راجع به این سیستم در این بخش ارائه می گردد.
در سیستم های فوق از محل گرفتن تصاویر ( دوربین های صنعتی، غیر صنعتی) به آنالوگ تبدیل گشته و در مرکز کنترل دوربین ها نیز بصورت آنالوگ دریافت و ثبت و ضبط می گردند!
از مزیت ها و معایب این نوع سیستم ها به دیگر سیستم های دوربین مداربسته میتوان به این مارد اشاره کرد که هیچ نوع مزیتی نسبت به سیستم های ارتقا یافته دوربین مدار بسته ندارد و از معایب این سیستم ها میتوان گفت که در ضبط تصاویر محدودیت دارید و هزینه های نگهداری و تعمیر این نوع سیستم ها بالا می باشد …
تجهیزات مورد استفاده در این سیستم ها
* دوربین ( صنعتی – غیر صنعتی – مینیاتوری – PTZ – DOM و … ) به منظور گرفتن تصاویر

دوربین صنعتی
* دستگاه مالتی پلکسر به منظور جمع آوری چند تصویر در یکجا جهت کنترل تصاویر بر روی تلوزیون و یا ضبط تصاویر

مالتی پلکسر multiplexer
* دستگاه ویدئو رکوردر به منظور ضبط تصاویر بر روی نوار کاست ویدئویی

دستگاه ضبط کننده ویدئویی
* کابل کواکسال ( Coaxial ) به منظور انتقال تصویر از دوربین به مرکز کنترل
* کیبورد برای دوربین های PTZ ( به منظور کنترل دوربین هایی که امکان گردش و یا زوم دارند) در صورت استفاده از این نوع دوربین ها

دستگاه کنترل کننده دوربین های گردان
* یک عدد تلوزیون معمولی
* و متعلقات مربوطه
همانطور که در ابتدا نیز اشاره گردید این نوع سیستم دوربین مداربسته امروزه منسوخ شده و جای خود را به سیستم های نیمه دیجیتالی و دیجیتالی سپرده است.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۶/۱۶
  • ۱۴۵ نمایش
  • پوریا ابراهیمی
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.