دوربین های مدار بسته با تکنولوژی pixim

دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۰۴:۲۵ ق.ظ
منبع خبری : 101kala.blog.ir

کلمات کلیدی : دوربین مدار بسته - دوربین مدار بسته ضد ضربه - دوربین مدار بسته WDR - دوربین مدار بسته دید در شب (IR) - دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP)


در این مقاله بر روی تعدادی از مشکلات رایج که در دوربین های مداربسته CCD وجود داشته است و اینکه چگونه دوربین های مدار بسته PIXIM این مشکلات را حل کرده اند، بحث و بررسی می کنیم.

دوربین های CCD ازنمایش جزئیات نور بالا و سایه در یک سوژه یکسان ناتوانند. در یک دوربین CCD تمامی پیکسل ها در پیکربندی، سرعت شاتر (دیافراگم روکش روزنه) یکسان و تنها یک اندازه دهانه ای که نور از آن عبور کند را دارند. از آنجا که سنسور CCD نوردهی یکسانی در مقابل تمامی آرایه ها دارد، قادر نیست که برای تغییرات در روشنایی تنظیم خود را وفق دهد.
در دوربین های مدار بسته PIXIM ، پیکسل هایی که در ناحیه روشن و درخشان قرار دارند به طور اتوماتیک طوری تنظیم می شوند تا بیش از اندازه لازم در معرض نور قرار گرفتن (زیاد نور دادن به تصویر) را حذف و برطرف کنند و همچنین پیکسل هایی که در ناحیه تاریک قرار دارند به طور اتوماتیک تنظیم می شوند تا کمتر از حد لزوم در معرض نور قرار گرفتن (کم نوری) را برطرف کنند. به طور خلاصه می توان گفت که دوربین های مدار بسته PIXIM صدها هزار پیکسل دارند که هر یک مثل یک دوربین دیجیتال منحصر به فرد عمل می کند.
دوربین های مدار بسته CCD:
وضوح ناهمسانی در شرایط روشن و درخشان، کم نور یا high contrast ایجاد می کنند. دوربین های مدار بسته CCD در شرایطی که موقعیت نورپردازی و روشنایی به حد مطلوب و بهینه نیست، نمی توانند خوب ببینند. این دوربین ها کمبود جزئیات را در شرایط high contrast و backlight نور پس زمینه، همچنین سایه هایی که وضوح را کم می کند و نیز محوشدگی تصاویر به دلیل درخشندگی بیش از حد و بازتابش شدید را تجربه می کنند و در نتیجه تصاویری که می دهند معمولاً مورد شک قرار دارند. در کل دوربین های مدار بسته CCD با درخشندگی زیاد و خیره کننده محیط و نوری که از پنجره ها و یا سطوح صیقلی می تابد دچار مشکل می شوند.
دوربین های مدار بسته PIXIM کیفیت بسیار خوب تصاویر در مقابل شرایط روشنایی مختلف با استفاده از تکنولوژی WDR ارائه می کند و کیفیت تصویر بی سابقه ای حتی در شرایط روشنایی مختلف و متغیر و غیر قابل پیش بینی ارائه می دهد.
دوربین های مدار بسته CCD اشتباه بی دقتی در رنگ را در موقعیت های نورپردازی مختلف ایجاد می کنند. دوربین های مدار بسته CCD یک اشکال تنظیم برای proper white balance را دارند و به همین دلیل مشکل است که رنگ های دقیق در تصاویر ویدئویی ایجاد کنند.
دوربین های مدار بسته PIXIM :
رنگ تصویر را به صورت درست و دقیق و قابل اعتماد تولید می کنند. دوربین های CCD به دلیل اینکه تنظیمات پیکسل ها را عمومیت می دهند (به طور عام تعمیم می دهند)، نمی توانند رنگ درست و صحیح را بگیرند. در مقابل، دوربین های PIXIM ، WHITE BALANCE درست و دقیق ارائه می دهند و رنگ حقیقی را ایجاد می کنند.
دوربین های مدار بسته CCD ممکن است از کوری دوربین که توسط PIXEL BLOOMING ایجاد می شود، رنج ببرند. این مشکل در تکنولوژی CCD آنالوگ یک مشکل اصلی و ذاتی است. این مشکل اثر تصنعی در تصاویر ایجاد می کند که می تواند آنها را تحریف کند و از شکل طبیعی بیندازد و موجب کوری در سطوحی از سنسور دوربین می شودکه می تواند به طور جدی کیفیت تصویر را به خطر بیندازد.
دوربین های مدار بسته CCD:
ویدئو ها را با کیفیتی پایین تر و در عین حال در حجم فایل بزرگتر ایجاد می کنند.
دوربین های مدار بستهPIXIM :
قادر به متراکم سازی بالاتر تصاویر می باشد در نتیجه برای ذخیره کردن تصاویر، در اشغال فضای دیسک صرفه جویی می کند و موجب کاهش هزینه ها می شود.
دوربین های مدار بسته CCD خیلی اوقات تغییر و دگرگونی پیکسل ها را به طور رندوم ایجاد می کنند که نویز نامیده می شود که می تواند به طور جدی کیفیت تصویر را کاهش دهد.
دوربین های PIXIM تصاویر بدون نویز ایجاد می کنند و به خطر افتادن کیفیت تصویر را حذف می کنند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۶/۱۶
  • ۳۹۲ نمایش
  • پوریا ابراهیمی
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.