انواع دوربین مدار بسته

چهارشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۳۸ ب.ظ

دوربین مدار بسته صنعتی

این دوربین مدار بسته به صورت دائم کار می باشند و برای کنترل محیط های صنعتی ، کارخانجات ، پارکینگ ها و محیط های باز مورد استفاده قرار می گیرند . زاویه دید این دوربین مدار بسته بسته به لنزی می باشد که بر روی این دوربین قرار می گیرد


دوربین مدار بسته دام (سقفی)

دوربین مدار بسته دام عموما کاربردهای غیر صنعتی دارند. بدنه این دوربین مدار بسته معمولا مقاومت زیادی در برابر شرایط بد آب و هوایی ندارد بنابراین استفاده از آنها محدود به محیطهای مسقف اداری، تجاری یا مسکونی می شوند. این دوربین های در کیفیت های متفاوتی به صورت شبکه و انالوگ ساخته می شوند و از نظر کیفیت تصویر محدودیتی ندارد.


دوربین مدار بسته بیرونی

با توجه به ضد آب بودن بدنه (IP66 بودن) این دوربین مدار بسته و شکل خاصشان این دوربین های برای محیطهای بیرونی یا شرایط سخت آب و هوایی مناسب هستند. این دوربین مدار بسته در کیفیت های متفاوتی به صورت شبکه و آنالوگ ساخته می شوند و از نظر کیفیت تصویر محدودیتی ندارند.


دوربین مدار بسته ضد ضربه

دوربین مدار بسته که با بدنه فلزی سخته می شوند مورد استفاده قرار می گیرد. اما در واقعا این دوربین ها شاخه ای از دوربین ها امنیتی هستند که مقاومت بسیار بالایی را در مقابل ضربات فیزیکی مستقیم دارند.



دوربین مدار بسته WDR

دامنه داینامیک به میزان توانایی دوربین در دریافت تصاویر در بازه های نوری متفاوت اطلاق می شود. هرچه این دامنه بیشتر باشد دوربین مدار بسته توانایی بیشتری در دیدن اختلاف نور متفاوت دارد. برای بیشتر دوربین های معمولی این بازه حدود 50db است، و البته چشم یک انسان معمولا حدود 100db دامنه دینامیکی دارد.


دوربین مدار بسته دید در شب (IR)

دوربین مداربسته دید در شب یعنی دوربینی که هنگام شب ونور بسیار کم که چشم انسان قادربه دیدن نیست، تصاویر را تشخیص وانتقال دهد . نوع ساده ی این سیستم یک دوربین ویک مانیتور می باشد بطوری که تصاویر متحرک جلوی دوربین بر روی صفحه ی مانیتور قابل نمایش باشد.


دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP)

دوربین مداربسته شبکه (IP CCTV) یک دستگاه الکترونیکی است که برای دریافت تصاویر و تبدیل آنها به اطلاعات دیجتال از آن استفاده میشود. دوربین های شبکه را میتوان نسل جدید دوربین های مداربسته دانست. استفاده از این دوربین ها هر روزه در حال افزایش است و رفته رفته جای دوربین های نسل قبلی خود (دوربین های انالوگ) را میگیرند.


دوربین مدار بسته کوچک

استفاده ازدوربین های مداربسته با توجه به نوع کاربرد ومکان های مورد نیاز برای استفاده از آن ها متفاوت است. به همین دلیل مدل های متفاوتی از این دوربین ها برای کاربرد ها و مصارف مختلف طراحی و ساخته شده است.



دوربین مدار بسته اسپید دام

حتما شما دوربین هایی را به شکل نیمکره ای در بزرگ راه ها دیده اید ،دوربین هایی که با سرعت بسیار بالا میتوانند به گردش و چرخش درآیند وهمچنین نقاط دور را با کیفیت بالا بزرگنمایی کنند . این دوربین در یک کاور نیم کره ای شیشه ای به چرخش در میایدو در چهار جهت با سرعت دلخواه شما ،تصاویر را اسکن مینماید.


دوربین مدار بسته آنالوگ مگاپیکسل (HD-SDI)

در سالهای اخیر تقاضا برای دوربین های دیجیتال مگاپیکسلی افزایش چشمگیری داشته است. تمایل به این مدلها در اواخر ده ی ۹۰ میلادی با به بازار آمدن دوربین های عکاسی دیجیتال آغاز شد و به تدریج تا سال ۲۰۰۲ دوربین های مگاپیکسلی در قالب دوربین های تحت شبکه وارد بازار سیستم های نظارت تصویری شدند. روزانه دهها هزار دوربین مگاپیکسلی تحت شبکه (از ۱ تا بیش از ۱۷ مگا پیکسل) در دنیا استفاده می شود.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۶/۰۴
  • ۶۲۵۲ نمایش
  • پوریا ابراهیمی
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.