دوربین مدار بسته ZAVIO D5111

دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۰۴:۲۹ ق.ظ
منبع خبری : 101kala.blog.ir

کلمات کلیدی : دوربین مدار بسته - دوربین مدار بسته ضد ضربه - دوربین مدار بسته WDR - دوربین مدار بسته دید در شب (IR) - دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP)


در واقع حتی در بسیاری از محیط‌های مسکونی و خصوصی نیز از امکانات مذکور برای تامین سطح بالاتری از امنیت استفاده می‌شود.

تجهیزات مورد استفاده در سیستم‌های نظارت تصویری، از فناوری‌ها و استانداردهای ویژه‌ای پیروی می‌کنند و در واقع می‌توان گفت که این حوزه یک دنیای کاملا متمایز است.
در گذشته نه چندان دور، تمان این سیستم‌ها از تجهیزات آنالوگی استفاده می‌کردند که به ضبط مغناطیسی تصاویر متکی بودند. این سیستم‌ها پس از مدتی جای خود را به سیستم‌های دیجیتال دادند و حالا نوبت به تجهیزات مبتنی بر پروتکل IP رسیده است.
در مورد اخیر، به‌جای آن‌که مجبور باشید کابل‌های ویدیویی را در مسافت‌های طولانی نصب کرده و دوربین‌های معمولی را به سیستم متصل کنید، می‌توانید از ساختار شبکه‌سازی استاندارد و زیرساختار موجود شبکه خود برای اتصال دوربین‌های متعدد به سیستم نظارت تصویری‌تان بهره‌گیری نمایید.
در واقع دوربین‌هایی که از این فناوری جدید پشتیبانی می‌کنند و تحت عنوان IP Camera شناخته می‌شوند، می‌توانند با استفاده از امکانات شبکه‌سازی، تصاویر ضبط شده توسط خود را انتقال دهند.
در این مقاله به سراغ یکی از این دوربین‌ها رفته‌ایم که امکانات قابل توجهی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
ZAVIO D5111 یک دوربین گنبدی ثابت است که برای محیط‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دوربین از یک حسگر CMOS با دقت 3/1 مگاپیکسل استفاده می‌کند. این دوربین قادر است جریان‌های ویدیویی متعددی را در فرمت‌های H.264، Motion JPEG،ا MPEG-4 و 3GPP انتقال دهد. شما می‌توانید بین نرخ‌های تصویربرداری 15 فریم در ثانیه با تفکیک‌پذیری 1024×1280 یا 30 فریم بر ثانیه با تفکیک‌پذیری 480×640 انتخاب کنید.
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین مورد بحث ما، توانایی تصویربرداری در شب است. در واقع این دوربین با بهره‌گیری از نور مادون قرمز که توسط 18 LED مادون قرمز با دو سطح روشنایی تامین می‌شود و تا برد 15 متری را برای آن قابل رویت می‌سازد، قادر خواهد بود از شرایط بسیار تاریک نیز تصاویر مناسبی تهیه کند. از سوی دیگر، این دوربین با استفاده از یک فیلتر IR-cut خودکار قابل جداسازی، عملکرد روز/شب مناسبی را ارایه می‌کند.
دوربین مگاپیکسلی این دوربین به یک لنز با قدرت زوم متغیر مابین 7/2 تا 9 میلی‌متر و دیافراگم 2/1 مجهز شده است. به این ترتیب دوربین قادر است یک زاویه دید افقی 23 تا 75 درجه‌ای را فراهم نماید. طراحی نگهدارنده سه محوری این دوربین به آن امکان می‌دهد تا به آسانی روی دیوارها یا سقف نصب شود.
به‌عنوان یک ویژگی ارزشمند برای این گروه از محصولات، ZAVIO D5111 از فناوری POE پشتیبانی می‌کند. به‌عبارت ساده‌تر، این دوربین با پشتیبانی از استاندارد IEEE 802.3af به شما امکان می‌دهد تا برق مورد نیازش را از طریق همان کابل اترنتی که به دوربین متصل شده است انتقال دهید. قابلیت مذکور به شما امکان می‌دهد تا تجهیزات خود را با راحتی بیشتری در محل‌های مورد نظرتان نصب کنید، حتی اگر پریزهای برق در نزدیکی محل مربوطه قرار نداشته باشند.
به‌طور کلی می‌توان گفت که D5111 از نظر پشتیبانی استانداردها و فناوری‌های شبکه در سطح بالایی قرار دارد. غیر از مواردی که قبلا به آن‌ها اشاره کردیم، این دوربین از رمزنگاری پیشرفته HTTPS با نسخه سوم SSL پشتیبانی می‌کند. همچنین سطوح متعدد دسترسی کاربری با محافظت کلمه عبور نیز روی این دوربین قابل تعریف خواهند بود.
در زمینه انتقال و ذخیره‌سازی تصاویر گرفته شده نیز گزینه‌های متنوعی در اختیار شما خواهند بود. علاوه بر اتصال شبکه، شما می‌توانید از یک کانکتور RCA برای ارسال خروجی ویدیوی آنالوگ دوربین به محل مورد نظر استفاده کنید. همچنین یک کارت حافظه micro-SD داخلی نیز به‌عنوان انباره ذخیره‌سازی محلی برای دوربین عمل می‌کند. البته این دوربین از ذخیره‌سازی شبکه SAMBA نیز پشتیبانی می‌کند.
همان‌طور که می‌بینید D5111 مجموعه گسترده‌ای از امکانات و قابلیت‌های ارزشمند را در اختیار شما قرار می‌دهد که زمانی تنها روی محصولات بسیار گران‌قیمت و تخصصی قابل دسترسی بودند.
با بهره‌گیری از این دوربین شما می‌توانید در شرایط نوری بسیار ضعیف (5/0 لوکس) تصویر عادی در اختیار داشته باشید. حتی در شرایط تاریکی مطلق (صفر لوکس) نیز می‌توانید دوربین را در وضعیت استفاده از چراغ‌های مادون قرمز قرار داده و در نتیجه محیط مورد نظر خود را پایش نمایید.
این دوربین که با قیمت 720،000 تومان و یک‌سال ضمانت شرکت فونیران عرضه می‌شود، می‌تواند نیازهای طیف گسترده‌ای از کاربران را در سطوح مختلف برآورده نماید. به‌عبارت دیگر D5111 می‌تواند خیال آسوده‌تری را برای شما به همراه آورد.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۶/۱۶
  • ۴۲۷ نمایش
  • پوریا ابراهیمی
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.